Praxisklinik Goldenes Horn No-Needle - No-Scalpel Vasectomy / Beschneidung
Praxisklinik Goldenes HornNo-Needle - No-Scalpel Vasectomy / Beschneidung

Praxisklinik Goldenes Horn

Dr. med. Klaus Söffker – Dr. med. Barbara Dietrich - Dr. med. Tobias Bothmann

Goldenes Horn 12, 12107 Berlin – Tel.: +49 30 7416666 – Fax: +49 30 74792272 – Mail: info@uroberlin.de

DEKLARACJA ZGODY

Wymieniona poniżej deklaracja zgody musi zostać podpisana zanim przeprowadzimy zabieg podwiązania nasieniowodów:

Deklaracja zgody na wazektomię

Szanowny Panie _______________________,

Postanowił Pan poddać się wazektomii, czyli zabiegu podwiązania nasieniowodów w celu antykoncepcjii męskiej. Następujący spis zawiera najważniejsze informacje, szansy na zakończenie sukcesem i ryzyka zabiegu.

•Koszt zabiegu wynosi EUR 350,00. Cena obejmuje zabieg techniką „no needle-no scalpel” (metoda operacji bez igły i bez skalpela), opiekę pooperacyjną i wszystkie konieczne kontrole nasienia. Kwotę należy zapłacić po zabiegu w dniu operacji, ponieważ koszty nie są pokrywane przez kasę chorych.

•Metoda operacji: Stosujemy wspomnianą powyżej technikę wazektomii „no needle-no scalpel”. W znieczuleniu miejscowym odsłonimy przy mosznie nasieniowody. Następnie nasienowody są przecinane i odcinek o długości ok. 2-3cm zostaje usunięty.

•Cel operacji: Przez przeprowadzony zabieg plemniki nie mają możliwości dotrzeć z najądrza do moczowodu tak, że ejakulat tylko jeszcze zawiera płyny z pęcherzyka nasiennego i prostaty. Z powodu brakującego odpływu plemników w pierwszych tygodniach po operacji może dojść do lekkiego opuchnięcia i niewielkich bóli najądrza.

•Niepłodność z reguły dopiero następuje po 2-3 miesiącach lub po 30-50 ejakulacjach, ponieważ w pęcherzykach nasiennych i w prostacie mogą się znajdować plemniki. Po dwukrotnym zbadaniu płynu nasiennego w 14-dniowych odstępach pożądana niepłodność musi zostać potwierdzona.

•Wazektomia to zabieg zazwyczaj uważany za nieodwracalny. Zjednoczenie przeciętych nasieniowodów obecnie jest możliwe dzięki mikrochirurgii.

•Ryzyko i komplikacje: Bardzo rzadko pojawia się infekcja rany bądź krwawienie. W razie wystąpienia infekcji lub krwawienia interwencja chirurgiczna jest konieczna.

•W nieczęstych szczególnych przypadkach może nastąpić zjednoczenie końcówek przeciętego nasieniowodu. Dlatego można odzyskać płodność po miesiącach lub latach, pomimo początkowo stwierdzonego i zupełnego podwiązania nasieniowodu.

•Lekkie bóle pooperacyjne w okolicy rany są mozliwe. Bóle zwykle ustępują po 2-3 dniach od zabiegu. Prysznic można brać już dzień po operacji, nie należy jednak kąpać się przez dziesięć dni od zabiegu.

•Prosimy o konsultację z lekarzem w przypadku ważnych pytań lub niejasności! Podpisując tę deklarację wyraża Pan zgodę na zabieg podwiązania nasieniowodów. Potwierdza Pan również poinformowanie Pana o skutkach i ryzyku operacji. Podpisem  potwierdza Pan również, iż miał Pan możliwość zadać wszystkie interesujące Pana, dotyczące zabiegu pytania.

pacjent_______________________                                      lekarz_________________________

data, podpis                                                                         data, podpis

OP-Standort:

PraxisKlinik